-
Количката е празна!
Въпреки всички скептични прогнози, механичните часовници продължават да предизвикват нестихващо очарование дори сред милениалите в ерата на смарт часовниците. Младите целеви групи имат свои собствени критерии за това какво трябва да предлага един качествен механичен часовник днес, независимо от многообразието на пазара. Новото поколение ценители на часовници се фокусира върху достъпната цена и иновативните концепции извън мейнстрийма, които могат да наклонят везните при избора.
Главният изпълнителен директор на Bomberg Watches, Дейвид Санчес, успешно разпознава и заема нишата на младите любители на механични часовници. Неговият успех се дължи на умелия синтез между старата и новата школа, взимайки най-доброто от двата свята с добавена доза провокация. Самото име на марката е комбинация от "Bomb" и немската дума за планина "Berg", препращаща към швейцарския произход на бранда.
Часовниците Bomberg с право могат да бъдат наречени иноватори в индустрията. Верни на мотото: "Креативността е способността да мислиш извън кутията", марката е основана през 2012 г. от Рик де ла Кроа. Неговата мисия била да вдъхне нов живот на индустрия, известна предимно със своята дълга история, но по-малко с изобретателност - предизвикателство, което Де Ла Кроа решава да преодолее.
След 20 години работа в часовникарската индустрия, включително 10 години в Festina Group и 4 години в Maurice Lacroix, Дейвид Санчес поема ръководството на Bomberg като опитен професионалист. Под негово ръководство Bomberg се трансформира от обикновена часовникарска марка в лайфстайл бранд, разширявайки портфолиото си с бижута и аксесоари като гривни, пръстени и ключодържатели.
Осъзнаването на собствените силни и слаби страни не винаги е лесно. В случая с Bomberg обаче това се оказва правилната стратегия, тъй като чрез процеса на проби и грешки марката успява перфектно да разбере своя целеви пазар. Резултатът: Изключителни, достъпни луксозни часовници в ценовия диапазон между 500 и 2000 евро.
Въпреки че марката е ярък представител на модерното часовникарство, тя не отхвърля напълно традиционните методи, особено когато става въпрос за качество. В резултат на това всички часовници Bomberg са сертифицирани като Swiss Made, което гарантира, че минимум 60% от производствените разходи за часовника и механизма се реализират в Швейцария.
Характеристика | Bomberg | Традиционни швейцарски марки |
---|---|---|
Година на основаване | 2012 | Често 19-ти или началото на 20-ти век |
Ценови диапазон | 500-2000 евро | Започват от 1000+ евро |
Дизайнерски подход | Иновативен, провокативен | Класически, консервативен |
Целева аудитория | Млади ценители, търсещи индивидуалност | Традиционни любители на часовници |
Мнозина биха помислили: "Има много часовници в този ценови диапазон". Това, разбира се, е вярно. Разликата обаче е, че повечето от тях следват класически и традиционен подход - термини, които не присъстват в речника на Bomberg. Всъщност, централният елемент в ДНК-то на Bomberg остава творческото изразяване, за което другите екстравагантни швейцарски часовници обикновено изискват значително по-високи суми.
Часовниците на Bomberg представляват балансиран акт между рационализация, за да останат в рамките на достъпния ценови диапазон, и максимална креативност. Тук изключителна роля играят два основни източника на вдъхновение, като един от тях е креативният, цветен свят на татуировките. Слоганът на компанията "Татуирайте желанието си" ясно подчертава това влияние.
Освен това, различни национални култури оформят стилистично цели колекции, като забележителен пример е Мексико. В мексиканската култура смъртта не се посреща със страх и смирение, както в нашите географски ширини, а с празненства, както доказва ежегодният Día de los Muertos (Ден на мъртвите). В резултат, много от моделите се отличават с мексикански елементи като черепи, интегрирани в изключително цветни циферблати – комбинация, която гарантирано привлича вниманието.
С лозунги като "Лидери, а не последователи" марката съзнателно избира да предизвиква вниманието. Bomberg разбира, че това послание няма да бъде прието еднакво добре от всички, но именно това е и целта: или го харесвате, или не. Тази стратегия на ясно позициониране помага на марката да изгради силна идентичност и лоялна база от клиенти.
Подобно на часовниците, посланиците на марката Bomberg са всичко друго, но не и обикновени. Всичко започва с Крис "Birdman" Андерсен, един от най-татуираните професионалисти в НБА. Американският регетон изпълнител Ники Джем и майсторите на бойните изкуства Клаудия Гаделха от Бразилия и Калъм Смит от Англия също са лица на марката, тъй като техният нестандартен начин на живот перфектно отразява философията и самочувствието на Bomberg.
Bomberg не е създадена за широката публика, а представлява по-скоро специфично отношение към живота. Тези часовници са аутсайдери, които се бунтуват срещу еднообразието и се отличават с уникален дизайнерски език. Вместо да бъде "малка риба в голямо езеро", Bomberg предпочита да бъде "голяма риба в малко езеро", създавайки нова ниша за младите любители на часовници, търсещи нещо извън стандартите.
Успехът на стратегията, водена от Дейвид Санчес, е очевиден: марката продава над 10 000 часовника годишно в страни от целия свят и продължава да разширява своето присъствие. От основаването си през 2012 г. до днес, Bomberg успява да се утвърди като разпознаваем бранд със собствен характер в конкурентния свят на швейцарското часовникарство.
Прочетете още: Какво означава Swiss Made Часовник?