-
Количката е празна!
Rado отдавна се е утвърдил в Азия, където е една от най-търсените марки. Въпреки че компанията е на повече от 100 години, нейният разцвет в САЩ е преди повече от четири десетилетия. Само за да представим азиатската подкрепа в перспектива: Rado произвежда повече от 500 000 часовника годишно, а в САЩ те все още са сравнително слабо познати.
Ако не сте много запознати с Rado, може би ги познавате под оригиналното им име: Schlup & Co. Schlup & Co. е дело на трима братя: Фриц, Ернст и Вернер Шлуп. Те основават фирмата през 1917 г. в Ленгнау, Швейцария (където се намира седалището на фирмата и до днес).
До края на Втората световна война Schlup & Co. е един от най-големите и уважавани производители на часовникови механизми в света. През 50-те години на миналия век Schlup & Co. преминава към марката Rado и именно през тази епоха компанията набира популярност.
През 1957 г. тя пуска на пазара колекцията си “Golden Horse”, а през 1958 г. - колекцията "Green Horse". В този момент Rado разпространява влиянието си в над 60 държави.
През 60-те години Rado започва да развива идентичността на марката, с която е известна днес. Тя представя един от най-емблематичните си часовници - DiaStar 1, който компанията рекламира като първия часовник, устойчив на надраскване. По онова време светът на часовниците не познава иновативни материали като металите и сапфиреното стъкло, които Rado използва, така че DiaStar предизвиква голям интерес.
През 70-те и 80-те години на миналия век Rado въвежда още иновации, възползвайки се от репутацията на компанията като производител на устойчиви на надраскване часовници. През 1972 г. компанията пуска DiaStar в златист цвят, а през 1976 г. - Dia 67, който има иновативен сапфирен кристал от край до край.
През 1986 г. се появява моделът Rado Integral, чиято верижка е изработена от керамичен материал, който я предпазва от надраскване.
Компанията продължава да се фокусира върху материалите, устойчиви на надраскване, през 90-те години на миналия век, като началото е поставено с пускането на Ceramica. Корпусът и гривната на Ceramica са изцяло от сапфирен кристал и керамика.
След това през 1993 г. Rado пуска модела Sintra, а през 1998 г. представя високотехнологична керамика - отново с Ceramica. Резултатът е интензивен метален цвят от часовник без съдържание на метал.
Последните около 20 години от хронологията на Rado включват още иновативни материали и процеси. Те пуснаха на пазара Rado V10K, който достигна 10 000 по скалата на Викерс, което го направи наистина устойчив на надраскване. В крайна сметка компанията преминава към фокусиране върху по-тънки корпуси и часовници без коронка. Моделът eSenza Touch, без коронка, можеше да се настройва чрез прокарване на пръсти по циферблата.
Очевидно е, че Rado има много история зад гърба си. Компанията е водеща в използването на материали като керамика и сапфир. Днес много колекционери очакват тези материали от часовниците от висок клас, така че трябва да благодарят на Rado за това.
Rado произвежда 17 колекции часовници - от основни, вдъхновени от винтиджа, като Captain Cook, до доста нестандартни скелетизирани модели като Centrix. Rado дори предлага някои от моделите си с кварцови механизми или с автоматични швейцарски механизми на ETA. Буквално има часовник за всеки вкус.
Така че, ако компанията има силна клиентска база в Азия и предлага над 17 различни колекции часовници (повечето от които имат възможност за избор между дизайн и механизъм), напълно разбираемо е как Rado може да продава 500 000 часовника всяка година.
Целта тук е да се определи дали часовниците Rado са добри. Иновациите и уникалните материали са чудесни, но те не винаги са равнозначни на качество и привлекателен дизайн. Нека да разгледаме какво ни харесва и какво бихме могли да променим в часовниците Rado.
Уникални материали - Има нещо страхотно в часовниците с уникални материали. Да знаете, че носите часовник, който е не само устойчив на надраскване, но и уникален по отношение на материала спрямо всички останали от неръждаема стомана, осигурява някои бонус точки.Това е област, в която Rado продължава да се отличава.
Цена - Часовниците Rado са законно произведени в Швейцария с висококачествени швейцарски механизми, първокласна изработка и материали от висок клас. Фактът, че можете да закупите повечето от часовниците Rado за по-малко от 3 000 долара(5000 лв), е доста забележителен. Цената от 3000 долара все още е твърде висока за повечето хора, но този факт не намалява стойността на изработката и материалите.
The Captain Cook - Captain Cook е настоящият флагман на Rado и е толкова добър, че марката заслужава бонус точки за него. Този часовник е преиздаден водолазен модел 60-те години на миналия век и Rado се справи с него.
Големина - Много от часовниците на Rado са малко по-големи (42 милиметра или повече). Въпреки че тези с безели за гмуркане и измерване на времето се носят малко по-малки, много от тях изглеждат големи на китката. Това не е проблем ако имате големи китки, но мъжете с по-малки китки ще имат по-малко възможности за избор.
Дизайн - За да оцените истински много от предложенията на Rado, трябва да се интересувате от уникални часовници с ултрамодерен дизайн. Този дизайн обаче може да дойде в повече за някой хора, така че това със сигурност е ситуация, в която точките не достигат.
Несъмнено, Rado са добри часовници. Те изпъкват с отлични механизми, първокласна изработка и уникални материали. Освен това те предлагат висока стойност на пазара на часовници с цена под 3000 долара.
Но часовниците Rado са и доста уникални, така че трябва да се уверите, че сте намерили часовник, който ви харесва. Той трябва да бъде елемент, който да допълва вашия стил. За тази цена не са много хората, които могат да си позволят подобен часовник.